Applicatiebeheerder Gemeentelijke Belastingen
Over de vacature
Heb je technisch inzicht en ben je communicatief ijzersterk?
Dan is dit jouw baan!
De gemeente Amstelveen voert onder de naam Gemeentebelastingen Amstelland de WOZ- en Belastingtaken uit voor de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, De Ronde Venen, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn. Voor het bijhouden van de belastinggegevens wordt gebruik gemaakt van de applicatie Gouw-belastingen. Jij zorgt er voor dat het systeem optimaal blijft functioneren, goed ingericht is en je ondersteunt de collega's van de afdeling belastingen bij het gebruik. Je onderhoudt contact met de gebruikers, leveranciers en collega beheerders. Jij hebt de regie in handen en zorgt voor uitstekende adviezen en strakke rapportages.
Collega (Bob) over zijn baan als (Applicatiebeheerder Gouw-Belastingen).
Hoewel de Gouw-applicatie veel functionaliteit via de schermen ondersteunt, ben je als beheerder van dit pakket veel bezig in de Oracle database om queries te maken t.b.v. rapportages voor de eindgebruikers of om bijvoorbeeld dynamisch opgebouwde brieven-templates in te richten. Het muteren van gegevens via de database, waarbij gebruik wordt gemaakt van tools als Toad of SQL-Developer, vindt ook regelmatig plaats. Als applicatiebeheerder kun je in dit soort zaken je tanden zetten, maar ook bij opgaven zoals het begeleiden van het in gebruik nemen van nieuwe modules maak jij het verschil. Je fungeert dus niet alleen als doorgeefluik van meldingen tussen eindgebruikers en de software-leverancier. Bij de gemeente Amstelveen kan dit werk flexibel worden uitgevoerd, op kantoor maar ook vanuit huis. Communicatie met teamleden gaat in beide gevallen soepel en hard werken kan zo hand in hand gaan met een relaxte sfeer op de afdeling.
Wat breng je mee?
- HBO werk- en denkniveau.
- Je beschikt bij voorkeur over actuele kennis van gemeentelijke belastingen en liefst van de Gouw-belastingen applicatie.
- Heb je nog geen kennis van gemeentelijke belastingprocessen, dan is ervaring met (Oracle) SQL ook voldoende.
Onze ideale collega heeft de drive om samen met het team te gaan voor een accuraat en goed resultaat. Buiten dat je goede communicatieve eigenschappen bezit, ben je een doorzetter die er ook nog plezier in heeft als het een keer tegenzit. Jij hebt niet alleen technisch inzicht, je bent ook communicatief ijzersterk en een doorzetter. Juist die combinatie maakt jou de perfecte kandidaat voor deze vacature.
In Amstelveen zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!.
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris tussen €3602,- en €5313,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie. Dit vraagt extra flexibiliteit en sensitiviteit van medewerkers. Maar voor jou als IT-professional biedt dit vooral kansen: Het werken voor twee gemeentebesturen vergroot letterlijk en figuurlijk je netwerk en verbreedt je werkveld aanzienlijk. Onze afdeling Automatisering en Informatiemanagement (A&I) bestaat uit de teams Advies & Projecten, Infrastructuur & Servicedesk, Applicaties, Informatievoorziening en Basisinformatie. De afdeling is verantwoordelijk voor ICT beheer en onderhoud, de geo- en basisregistraties, de documentaire informatievoorziening, proces- en projectmanagement en advies.
Samen met twintig collega's werk je in het dynamische team Applicaties. Als applicatiebeheerder belastingen ligt jouw focus vooral op de continuïteit van de applicaties van Gemeentebelastingen Amstelland zodat deze afdeling de dienstverlening aan de burgers en bedrijven ongestoord kan uitvoeren.
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Reageer wel zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Erik Kogenhop (teamleider Applicaties). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Michelle Doedens (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 49 11. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 42 05 89 17.
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Deze vacature staat tegelijkertijd open voor interne en externe kandidaten.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Talent staat bij ons voorop, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.