Applicatiebeheerder Zaaksysteem

Over de vacature
- Werkgebied
- ICT | Data
- Uren per week
- 36 uur
- Functieniveau
- HBO
- Salarisindicatie
- € 3.742 tot € 5.519
- Sluitingsdatum
- 10 november 2025
Staat dienstverlening bij jou hoog in het vaandel? En wil je meewerken aan een betrouwbare en gebruiksvriendelijke applicatie?
Dan is dit jouw baan!
Jij bent verantwoordelijk voor het applicatiebeheer van het zaaksysteem Rx.Enterprise (InProces) van Roxit en de communicatie hierover met de hele organisatie. Je werkt samen met andere applicatie/technische beheerders en zorgt voor de functionele inrichting, continuïteit en kwaliteit van Rx.Enterprise. Het zaaksysteem ondersteunt documentmanagement, content management en documentgeneratie en zorgt in veel gevallen voor werkprocesondersteuning. Jouw focus ligt op de volgende onderdelen:
Gebruikersbeheer
- Bieden van ondersteuning aan gebruikers.
- Oplossen, opvolgen en documenteren van meldingen die samenhangen met Rx.Enterprise.
- Onderhouden van contacten met de leverancier en gebruikers.
- Beheren en toewijzen van gebruikersrechten.
- Verwerken en prioriteren van (ad hoc) informatieverzoeken.
Functionaliteitenbeheer
- Functioneel beheer van ingerichte werkprocessen, webformulieren, sjablonen en stuurgegevens.
- Functioneel koppelingenbeheer.
- Bewaken van de data-integriteit (behouden en beschermen van de juistheid en consistentie van data, zoals leges, prijzen en tarieven).
- Opstellen van gebruikershandleidingen.
- Optimaliseren van de inrichting en de processen binnen Rx.Enterprise.
- Identificeren en rapporteren van problemen en bedreigingen.
- Workshops geven aan gebruikers.
Wijzigingenbeheer
- Vertalen van informatiebehoeften naar passende functionaliteiten.
- (Laten) schrijven van acceptatietestplannen en implementatieplannen.
- Uitvoeren en begeleiden van acceptatietests.
- Beheren, prioriteren en verwerken van wijzigingsverzoeken.
- Bepalen van de impact van wijzigingen voor de bedrijfsprocessen.
- Rapporteren over de lopende en doorgevoerde wijzigingsverzoeken.
Wat breng je mee?
• Minimaal HBO- werk- en denkniveau.
• Je hebt affiniteit met HTML, Javascript, CSS en XML; ervaring met BiSL en ITIL is een pre.
• Je bent leergierig en bereid om je technische kennis continu te ontwikkelen.
Jouw enthousiasme en gedrevenheid zijn aanstekelijk en vormen jou tot een makkelijk aanspreekpunt voor anderen. Met jouw communicatieve vaardigheden vorm jij de lijm tussen de gebruiker, de applicaties en de leverancier. Jij hebt een proactieve houding en werkt accuraat.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en deze passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris tussen €3742,- en €5519,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor jezelf, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De AA-organisatie werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie. De gemeente Amstelveen voert de werkzaamheden uit voor de gemeente Aalsmeer, dit is in onderlinge samenwerking. Als ambtenaar zal je in diensttreden bij de gemeente Amstelveen.
De afdeling A&I bestaat uit de teams Advies & Projecten, Infrastructuur, Applicatiebeheer, Informatievoorziening en Data. A&I is verantwoordelijk voor beheer en onderhoud van de ICT-voorzieningen, het projectmanagement en advies en informatievoorziening. Als applicatiebeheerder ben je werkzaam bij het team Applicatiebeheer dat bestaat uit 25 medewerkers. Je werkt in een ambitieuze omgeving met een gezonde teamspirit.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Enthousiast geraakt?
Kom bij ons het verschil maken en reageer vóór dinsdag 11 november. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet! Gesprekken worden gevoerd op woensdag 15, vrijdag 17, donderdag 23, vrijdag 24 en vrijdag 31 oktober.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Bent le Duc (Teamleider Applicaties) via 06-34128626. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Michelle Doedens (Corporate Recruiter) via 06 – 42 05 89 17. Zij zijn ook bereikbaar via 020 - 540 4911. Stuur je liever een Whatsapp? Dat kan ook. Of je nu belt of appt, we staan je graag te woord!
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.