Coördinator Bomenteam

Man leunt tegen boom en kijkt in de camera

Over de vacature

Werkgebied
Buitendienst | Groenvoorziening 
Uren per week
36 uur
Functieniveau
MBO
Salarisindicatie
€ 3.359 tot € 4.811

Heb jij een groen hart én organisatietalent?

Dan is dit jouw baan!

Als coördinator van de bomenploeg ben jij het eerste aanspreekpunt en geef je leiding aan een team van vijf medewerkers. Samen zorgen jullie voor het dagelijks beheer van het gemeentelijke bomenbestand. Je stemt werkzaamheden af met de afdeling Project & Advies en bewaakt de uitvoering van diverse boomverzorgingstaken, zoals vorm- en begeleidingssnoei, het planten van jonge aanwas, en het vellen of rooien van bomen.

Naast de aansturing van je team ben je mede verantwoordelijk voor de administratie van het bomenbestand en coördineer je de Boomveiligheidscontroles. Je legt gegevens vast in de bijbehorende systemen en levert input voor de meerjarenplanningen. Ook begeleid je raamovereenkomsten en renovatieprojecten.

Je hebt regelmatig overleg met andere afdelingen en teams binnen de gemeente om de samenwerking en logistiek soepel te laten verlopen. Daarnaast onderhoud je contact met bewoners over meldingen en vragen, en met aannemers die werkzaamheden uitvoeren in opdracht van de gemeente.

Je werkt nauw samen met je teamleider, maar krijgt veel ruimte om je werk zelfstandig in te richten. Je denkt actief mee over hoe het werk van jouw team slimmer en efficiënter kan, signaleert knelpunten en doet voorstellen voor verbetering. Hoewel je zelf niet uitvoerend in het veld werkt, houd je het overzicht en zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt.

Wat breng je mee?

  • Afgeronde mbo-opleiding in groen-/cultuurtechniek, groenbeheer of vergelijkbaar.
  • Aantoonbare kennis van bomen, groeiplaatsinrichting, -omstandigheden en nazorg.
  • Ervaring met het uitvoeren van Boom Veiligheids Controles (BVC).
  • In het bezit van het E.T.W.-certificaat; bij voorkeur ook E.T.T.
  • Ervaring met het Handboek Bomen.
  • Bekend met groenbestekken (beeld- én frequentiebestek) en renovatievoorstellen.
  • Kennis van RAW-systematiek en bestekadministratie.
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
  • Handig met Excel en Word.

Onze ideale collega is proactief, neemt graag initiatief en weet de regie te behouden. Je bent daadkrachtig en duidelijk in je communicatie, maar weet ook flexibel om te gaan met veranderingen binnen de organisatie. Die combinatie van stevigheid en wendbaarheid maakt jou van grote waarde in een dynamische werkomgeving.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

Wat bieden wij jou?

Salaris & contract

  • Een salaris tussen €3359,- en €4811,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 9) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
  • Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.

En wat nog meer?

Een veelzijdige en uitdagende functie binnen een klein, hecht team. Je werkt samen met gemotiveerde professionals die hoge ambities combineren met een informele en prettige werksfeer.

Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.

Wie zijn wij?

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.

Onze afdelingen Wijkbeheer en Centrale Beheertaken zorgen voor een prettige, veilige en leefbare omgeving in Amstelveen en Aalsmeer. We doen dat door de openbare ruimte en voorzieningen schoon, veilig en aantrekkelijk te houden. Binnen het team Tractie van de afdeling Wijkbeheer werk jij als coördinator van de bomenploeg. Je komt terecht in een informele en betrokken werkomgeving, waar collegialiteit vooropstaat. Zowel de medewerkers op kantoor als de onderhoudsteams werken grotendeels zelfstandig en zijn gericht op resultaat — dat verwachten we ook van jou. Dienstverlening en integriteit vormen daarbij de kern van ons handelen.

Enthousiast geraakt?

Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Doe dit zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met John Scheffers (Teamleider) via 06-33331177. Voor vragen over de proce-dure kun je terecht bij Tessa van der Keur (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 4911. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 34 52 58 30.

Wat verder goed is om te weten

  • Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
  • Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
  • Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
  • Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.

Talent staat bij ons voorop

Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!

Alle nieuwe vacatures in je mailbox?

Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.

Maak een Job Alert aan