Financieel Adviseur Planning en Control

Over de vacature
- Werkgebied
- Financiën | Inkoop
- Uren per week
- 32-36 uur
- Functieniveau
- MBO
- Salarisindicatie
- € 3.674 tot € 5.419
Zet jij cijfers om in inzicht en breng je structuur in complexe processen?
Dan is dit jouw baan!
Gemeente Amstelveen zoekt een energieke en nauwkeurige Financieel adviseur Planning en Control. In deze rol ben jij een onmisbare schakel in het opstellen van de belangrijkste P&C-documenten: van de jaarrekening tot de begroting, en van de Perspectief- en Kadernota tot de tussentijdse rapportages. En dat niet voor één, maar voor twee gemeenten. De ambtelijke organisatie AA werkt namelijk voor zowel Amstelveen als Aalsmeer – twee gemeentebesturen die worden ondersteund door één slagvaardig team.
Met jouw brede ervaring in financieel beheer en administratie binnen een gemeentelijke context, voel je je als een vis in het water. Je werkt nauw samen met de financieel adviseurs binnen de AA-organisatie en schakelt functioneel met de P&C-coördinatoren die verantwoordelijk zijn voor de verschillende documenten.
Je draagt actief bij aan het hele proces rondom de P&C-producten. Zo stel je overzichten en specificaties op, zorg je dat alles naadloos aansluit en neem je een belangrijk deel van de technische begrotingsadministratie voor je rekening, waaronder het doorrekenen van begrotingsmutaties. Je stelt begrotingswijzigingen op, verwerkt input van collega's en houdt scherp in de gaten of de financiële kaders van beide gemeenten worden bewaakt. Daarnaast vervaardig je het staatwerk dat hoort bij de documenten en ben je betrokken bij het opstellen van stukken voor de accountant. Wat jou typeert? Je vindt het niet alleen belangrijk dat alles klopt, maar je haalt ook plezier uit het hele productieproces van deze financiële boekwerken. Jij zorgt dat alles op tijd, kloppend en compleet op tafel ligt.
Wat breng je mee?
- MBO/HBO in Bedrijfseconomie, Bedrijfsadministratie of Accountancy
- Minimaal 3 jaar ervaring, bij voorkeur bij een gemeente
- Aanvullende leergangen gemeentefinanciën
- Kennis van relevante wet- en regelgeving
Onze ideale collega is proactief, werkt zelfstandig en weet tegelijkertijd goed zijn of haar plek te vinden binnen een team. Je neemt initiatief, denkt vooruit en schakelt makkelijk met collega's om samen tot het beste resultaat te komen.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris tussen €3674,- en €5419,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Je krijgt volop ruimte om je verder te ontwikkelen, met trainingen en opleidingen die aansluiten bij jouw groei. Daarbij werk je in een prettige werkomgeving met betrokken en enthousiaste collega's. Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
De afdeling Financiën bestaat uit de teams Financieel Beheer en Financieel Advies. Het team Advies telt 21 medewerkers en richt zich op het opstellen van begrotingen en verantwoordingen, evenals het adviseren van bestuur, management en budgetverantwoordelijken. Zij helpen bij het interpreteren van financiële informatie, geven duidelijkheid over kaders en toetsen daarop. Zo ondersteunen zij bestuur en management bij het maken van weloverwogen beslissingen en het gericht sturen van de organisatie.
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Doe dit zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Onno Vis (Afdelingshoofd Financiën). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Marielle Francken (HR adviseur). Zij zijn bereikbaar via 020-540 4911. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 34 52 59 69.
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.