Financieel beheerder
Over de vacature
- Werkgebied
- Financiën | Inkoop
- Uren per week
- 36 uur
- Functieniveau
- HBO
- Salarisindicatie
- € 3.742 tot € 5.519
Ben jij een financiële professional die graag samenwerkt, betrokken is bij maatschappelijke doelen en altijd oplossingsgericht te werk gaat?
Dan is dit jouw baan!
Als Financieel Beheerder ben jij een onmisbare schakel in het financiële hart van onze organisatie. Je zorgt voor een betrouwbare en goed ingerichte administratie en werkt nauw samen met collega's van verschillende afdelingen. Samen zorgen jullie ervoor dat financiële processen soepel verlopen en voldoen aan de geldende wet- en regelgeving.
Je houdt je o.a. bezig met:
- Beheer en controle van financiële processen.
- Het meewerken aan BTW/BCF aangifte.
- Onderhoud van stamgegevens zoals rekeningschema's en projecten.
- Het toetsen op rechtmatigheid en het monitoren van het grootboek.
- Activa-administratie en begrotingswijzigingen.
- Controle van balansrekeningen en opstellen van balansdossiers.
- Het bijdragen aan de jaarrekening, BURAP en andere P&C-producten.
- Naleving van financiële wet- en regelgeving (o.a. BBV en btw).
- Samenwerken met interne klanten om de financiële gezondheid van de gemeente te versterken.
- Het meewerken aan vernieuwings- en ontwikkeltrajecten binnen het beleidsveld Financiën.
Wat breng je mee?
- Je hebt een HBO-diploma in Bedrijfseconomie, SPD, Finance & Control of Accountancy.
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur binnen de publieke sector.
- Je hebt kennis van financiële wet- en regelgeving, met name op het gebied van BBV/BTW.
Onze ideale collega is...
Je bent proactief, accuraat en resultaatgericht. Je voelt je betrokken bij je werk én je collega's en vindt het vanzelfsprekend om samen te zorgen voor een sterke financiële organisatie. Bovendien denk je graag mee over oplossingen en zie je kansen om processen steeds een beetje beter te maken.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris tussen €3.742,- en €5.519,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor jezelf, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Binnen de afdeling Financiën werk je in het team Beheer, dat staat voor één financiële waarheid: die in het systeem. Samen met je collega's vertaal je beleid naar praktische werkwijzen en zorg je voor kwalitatieve informatievoorziening.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. Het liefst zo snel mogelijk! Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten wij met de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Lonneke van Buren (Teamleider financieel beheer) via 06 - 11 11 15 45. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Johan Boekhoudt (Corporate Recruiter) via 06 –18 79 82 53. Zij zijn ook bereikbaar via 020 – 540 4911. Stuur je liever een Whatsapp? Dat kan ook. Of je nu belt of appt, we staan je graag te woord.
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.