Informatiemanager Fysiek Domein

Medewerkers in brainstormsetting met geeltjes op een flipover

Over de vacature

Werkgebied
ICT | Data, Openbare ruimte
Uren per week
32-36 uur
Functieniveau
HBO
Salarisindicatie
€ 4.264 tot € 6.072

Geef richting aan de digitale toekomst van de openbare ruimte als informatiemanager binnen een dynamisch fysiek domein!

Jouw baan!

Het Fysiek Domein omvat afdelingen die zich bezighouden met de openbare ruimte: van dagelijks onderhoud, renovaties en gebiedsontwikkeling tot vastgoedbeheer, vergunningverlening en handhaving. Als Informatiemanager inventariseer je de informatiebehoeften binnen het domein. Je vertaalt deze constructieve ideeën naar concrete en succesvolle projecten. Je begeleidt ideeën via het I-Governance proces, zoals wenselijkheid- en haalbaarheidsfase. Je stelt opstartnotities, opdrachtbrieven en business cases op en leidt workshops. 
Informatiemanagement Fysiek Domein is in ontwikkeling en werkt aan een professionaliseringsslag. Dat betekent dat je in de toekomst ook functioneel leiding geeft aan medewerkers gericht op business- en informatieanalyse en I-projectuitvoering. Je werkt nauw samen met teams binnen het Fysiek Domein, Informatiemanagers van de andere domeinen op concernniveau. Jij bent de verbindende schakel en houdt iedereen goed betrokken en geïnformeerd.

Wat ga je doen?

  • Adviseren over digitale ontwikkelingen en de inzet van digitalisering binnen onze bedrijfsvoering en dienstverlening aan onze inwoners en bedrijven.
  • Initiëren, prioriteren en aansturen van initiatieven en I-projecten.
  • Coachen van de projectleiders vanuit de business.
  • Opstellen van een I-Meerjarenplan met een roadmap van lopende en toekomstige projecten.
  • Vertegenwoordigen van het domein in concernbreed strategisch overleg en I-programma's en projecten.
  • Communiceren naar het domein over I-ontwikkelingen, I-projecten en I-wensen.
  • Analyseren van externe ontwikkelingen (wetgeving, technologie, bedrijfsvoering) en vertalen naar onze eigen informatiehuishouding.
  • Inventariseren, opstellen en indienen van de jaarlijkse I-begroting voor investeringen in informatiehuishouding en bewaken van besteding en realisatie.
  • Creëren van bewustwording over het belang van effectieve en efficiënte informatievoorziening.
  • Gevraagd en ongevraagd opstellen van (advies)notities en plannen.

Wat breng je mee?

  • WO werk- en denkniveau, aangevuld met een relevantie opleiding (bijvoorbeeld in de richting van Informatica of Bedrijfskunde).
  • Ruime ervaring als Informatiemanager.
  • Kennis van methoden en standaards op het gebied van informatieplanning en informatiearchitectuur, business informatiemanagement en projectmanagement.
  • Ruime ervaring in programmatisch- en projectmatig werken.

Onze ideale collega is een stevige persoonlijkheid met uitstekende adviesvaardigheden op strategisch, tactisch en operationeel gebied. Je bent initiatiefrijk en gaat proactief te werk, van start tot en met implementatie/afronding. Je bent hierin resultaatgericht, hebt het vermogen om in complexe situatie samen te werken. Je neemt graag de verantwoordelijkheid en denkt automatisch mee over hoe alles goed op elkaar aansluit. Hierbij houd je rekening met de belangen en ontwikkelingen in je omgeving.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

Wat bieden wij jou?

Salaris & contract

  • Een salaris tussen € 4264,- en € 6072,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 11) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Boven op je maandelijkse salaris krijg je een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
  • Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.

En wat nog meer?

Een uitdagende functie binnen een professioneel, ambitieus en gezellig team, waarin je ruimte krijgt voor je innovatieve ideeën. Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.

Wie zijn wij?

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Als Informatiemanager Fysiek Domein kom je te werken in het informele en hardwerkende team Bedrijfsbureau. Dit team valt onder de afdeling Projecten en Advies en ondersteunt ook de afdelingen Stedelijke Ontwikkeling, Wijkbeheer, Veiligheid & Handhaving en Centrale Beheertaken.

Enthousiast geraakt?

Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Doe dit zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Timo Vlijm (Teamleider Bedrijfsbureau, P&A) via 06-3413 1349 of met Peter van Dijk (Informatiemanager Fysiek Domein a.i.) via 06-5533 0064.
Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Monique van Asselen (Corporate Recruiter) via 06-1014 7563. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp.

Wat verder goed is om te weten

  • Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
  • Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
  • Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
  • Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.

Talent staat bij ons voorop

Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!

Alle nieuwe vacatures in je mailbox?

Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.

Maak een Job Alert aan