Kwaliteitsadviseur Sociaal team

Over de vacature
- Werkgebied
- Zorg | Welzijn | Jeugd
- Uren per week
- 32-36 uur
- Functieniveau
- HBO
- Salarisindicatie
- € 3.742 tot € 5.519
Ben jij in staat om met jouw advies de kwaliteit van uitvoering te borgen en te versterken?
Dan is dit jouw baan!
Als Kwaliteitsadviseur ontwikkel je kwaliteitsbeleid, ben je verantwoordelijk voor het bewaken en borgen van de kwaliteit en doe je proactief voorstellen gericht op de systematische verbetering van de kwaliteit. Je bent verantwoordelijk voor het inrichten, implementeren en bijhouden van werkprocesbeschrijvingen. Je zorgt ervoor dat het kennisniveau binnen de teams up to date is -en blijft- door het bijhouden van vakliteratuur, relevante websites en de wet- en regelgeving, en je verspreidt deze kennis.
Hiervoor organiseer je plenaire kennisdelingssessies en bijeenkomsten.
Daarnaast vertaal je de kennisbehoefte van het team in een opleidingsplan. Ook denk je mee over de opzet van managementrapportages en maak je op basis hiervan analyses. Je participeert in afdelings(overstijgende)projecten en je vertegenwoordigt het Sociaal team in externe overleggen. Hiertoe onderhoud je contacten in de netwerken, waarin het Sociaal team participeert.
Je bent het aanspreekpunt voor praktische vragen vanuit het team en pakt proactief knelpunten op. Je bent de schakel tussen de teamleden, de vak afdelingen en maak je als kwaliteitsadviseur onderdeel uit van het ondersteuningsteam van het Sociaal team. Dit team houdt zich net als jij bezig met het faciliteren van de professionals van het Sociaal team.
Alle bovengenoemde werkzaamheden voer je uit in nauw overleg en in afstemming met de Teamleider Sociaal team.
Wat breng je mee?
- Je beschikt over een afgeronde relevante HBO opleiding.
- Je hebt werkervaring met kwaliteitsverbeteringen en processen.
- Je hebt kennis van en ervaring met de uitvoering van de taken binnen het sociaal team.
- Kennis van de gemeentelijke organisatie is een pré.
Onze ideale Kwaliteitsadviseur heeft passie voor het vak en is positief ingesteld. Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, die nodig zijn om collega professionals mee te kunnen nemen in een gewenste ontwikkeling. Je bent in staat een stimulerend leerklimaat te creëren. Je bent analytisch, stressbestendig en laat je niet snel uit het veld slaan. We vinden het belangrijk dat je overzicht hebt en integraal kunt denken.
In Amstelveen zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris van tussen € 3.674,- en €5.419,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor 7 maanden met de optie tot verlenging [zwangerschapsvervanging]
En wat nog meer?
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor jezelf, sport of hobby's. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Binnen het Sociaal Domein bestaat de afdeling Sociale Samenleving uit twee teams:
- Sociaal team: richt zich op meervoudige problematiek in complexe (gezins)situaties.
- Team Samenleving: omvat de beleidsclusters Zorg, Welzijn & Sport, Kunst & Cultuur en het Subsidiebureau.
Je komt te werken in het Sociaal team, bestaande uit circa 40 professionals. De instroom komt vanuit o.a. hulpverlening, gemeenteloket, OOV, politie, scholen, Veilig Thuis en Jeugdbescherming. Samen ondersteunen we huishoudens om weer regie te krijgen over hun leven.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Doe dit zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Marjolein Kooij (Teamleider Sociaal team 1) op het nummer 06 43 24 34 52. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Johan Boekhoudt (Corporate Recruiter). Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 1879 8253.
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.