Loopbaancoach
Over de vacature
- Werkgebied
- Werk | Inkomen
- Uren per week
- 36 uur
- Functieniveau
- HBO
- Salarisindicatie
- € 3.489 tot € 4.998
Wil jij een positieve impact hebben op het leven van mensen en hen helpen een duurzame toekomst op te bouwen?
Dan is dit jouw baan!
Als loopbaancoach begeleid je inwoners bij het vinden van passend werk. Je coacht hen gedurende het hele traject, adviseert over scholing en ontwikkeling en bemiddelt richting werkgevers. Je helpt mensen vooruit: van een sterk cv tot een realistisch toekomstplan.
Wat ga je doen?
- Je voert individuele coachgesprekken en begeleidt inwoners richting werk.
- Je ondersteunt bij het opstellen van cv's en sollicitatiebrieven en bereidt gesprekken met hen voor.
- Je doet passende werkaanbiedingen en verwijst door naar de juiste instanties wanneer dat nodig is.
- Je verzorgt presentaties en (sollicitatie)trainingen.
- Je denkt actief mee over nieuwe trajecten en de ontwikkeling van re-integratiebeleid.
- Je organiseert samen met collega's banenmarkten en arbeidsmarktevents.
Wat breng je mee?
- Een afgeronde HBO-opleiding en het NOLOC-geaccrediteerd diploma loopbaanspecialist.
- Minimaal 2 jaar werkervaring in arbeidsbemiddeling of loopbaancoaching.
- Affiniteit met de doelgroep binnen het sociaal domein.
- Kennis van de Participatiewet, of bereid dit snel eigen te maken.
- Ervaring met Suite4SociaalDomein is een pré.
Onze ideale collega is positief ingesteld, stressbestendig en heeft een open uitstraling. Je bouwt een band op met je klanten en bent een echte netwerker. Je werkt gedreven, creatief, ondernemend en analytisch. Daarnaast beschik je over uitstekende administratieve en communicatieve vaardigheden en kun je op elk niveau schakelen.
In Amstelveen zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en deze passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris tussen €3.489,- en €4.998,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 9) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor jezelf, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
De afdeling Werk & Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal Domein en richt zich onder andere op de uitvoering van de Participatiewet. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Als medewerker van de afdeling werk je vanuit een flexibele, klantgerichte en resultaatgerichte houding. Het Werkcentrum is er voor alle inwoners met vragen op het gebied van werk, scholing en loopbaan.
De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer geven gezamenlijk uitvoering aan arbeidsbemiddeling op het Werkcentrum. Dit moet ertoe leiden dat onze inwoners, door informatieverstrekking, ondersteuning, werkaanbod en training kunnen meedoen en een duurzame plek op de arbeidsmarkt vinden. Alle inwoners die op zoek zijn naar werk krijgen op het Werkcentrum actieve ondersteuning.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. Het liefst zo snel mogelijk! Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten wij met de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Jolande Verboom (Teamleider Werkplein en Inburgering) via 06 – 4705 8812 Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Johan Boekhoudt (Corporate Recruiter) via 06 – 1879 8253. Zij zijn ook bereikbaar via 020 – 540 4911. Stuur je liever een Whatsapp? Dat kan ook. Of je nu belt of appt, we staan je graag te woord.
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.