Medewerker Financiële Administratie (Crediteuren/Debiteuren)

Over de vacature
- Werkgebied
- Financiën | Inkoop
- Uren per week
- 36 uur
- Functieniveau
- MBO
- Salarisindicatie
- € 2.754 tot € 3.908
Zorg jij dat onze leveranciers op tijd betaald krijgen én dat openstaande vorderingen netjes worden geïnd?
Dan is dit jouw baan!
De afdeling Financiën speelt een belangrijke rol in deze dynamische en complexe tijd. Financieel beheer is cruciaal voor het maken van de juiste beleidskeuzes. We zorgen hiervoor met goed ingerichte processen, een betrouwbare administratie en transparante vastlegging van gegevens.
Je werkt in een team waarin samenwerking en collegialiteit centraal staan. Er heerst een ongedwongen sfeer waarin we verantwoordelijkheid gezamenlijk dragen. We verbeteren onze processen continu; jouw ideeën en inbreng zijn daarbij welkom.
Je werkt voor de teams Crediteuren en Debiteuren, in een nader vast te stellen verdeling.
Wat ga je doen:
- Crediteuren: jaarlijks ontvangt de gemeente circa 35.000 facturen die tijdig betaald moeten worden. Jij zorgt dat dit proces soepel verloopt. Je controleert of facturen goed zijn herkend door de software, verwerkt herinneringen en aanmaningen, boekt facturen, koppelt ze aan verplichtingnummers, beantwoordt vragen van leveranciers en collega's en verwerkt betaalopdrachten, subsidies en betaallijsten.
- Debiteuren: daarnaast draag je bij aan het factureren en het innen van vorderingen. Je verstuurt facturen, verwerkt bankafschriften en onderhoudt contact met klanten en interne afdelingen.
Wat breng je mee
- Bij voorkeur een afgeronde MBO-opleiding richting financiële administratie.
- Ervaring met financiële administratie bij voorkeur binnen een gemeente of (semi-)publieke organisatie.
- Ervaring met het crediteuren- én debiteurenproces.
- Ervaring met digitale factuurverwerking: e-facturatie, scan & herken software en het verwerken van bulkfacturen.
- Kennis en ervaring met Excel.
- Kennis van Key2Financiën of een vergelijkbaar financieel systeem, of de bereidheid dit snel eigen te maken.
Onze ideale collega is
Je bent iemand die blij wordt van een soepel lopend proces en die energie krijgt van contact met leveranciers en collega's. Je bent accuraat, maar verliest nooit de menselijke maat uit het oog. Jij weet hoe je overzicht houdt, ook als de mailbox volloopt, en je vindt het leuk om samen met het team steeds nét een stapje beter te worden.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris tussen €2.754,- en €3.908,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 7) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal! Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
De afdeling financieel beheer is volop in beweging. Met zo'n 12 collega's in de crediteuren- en debiteurenadministratie zorgen we dagelijks dat de financiële stromen soepel verlopen. Daarbij werken we steeds meer digitaal en zoeken we continu naar manieren om processen slimmer en efficiënter te maken. Jij krijgt bij ons de ruimte om daarin mee te denken en echt verschil te maken.
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Reageer wel zo snel mogelijk! Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor vragen kun je contact opnemen met Mike van Blotenburg (teamleider Financieel beheer) 06 - 34 55 98 01) of Johan Boekhoudt (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 4911. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp via 06–1014 7563.
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.