Applicatiebeheerder Sociaal Domein (Suite4SD)

Medewerker kijkt vriendelijk in de camera met laptop in haar hand

Over de vacature

Werkgebied
ICT | Data
Uren per week
36 uur
Functieniveau
HBO
Salarisindicatie
€ 3.602 tot € 5.313
Sluitingsdatum
18 mei 2025

Technisch inzicht en communicatief ijzersterk?

Dan is dit jouw baan!

Jij zorgt voor de optimale werking, de prestaties én het functioneren van onze kernapplicatie Suite4SD binnen het sociale domein van Centric. Je verbindt techniek, best practices en procedures met elkaar en bent de steun en toeverlaat voor gebruikers. Je adviseert, rapporteert, lost op en communiceert. En dat allemaal in een zeer innovatieve omgeving.

Maar ook contact onderhouden met leveranciers, specialisten en key-users en optimaal functionaliteitenbeheer, zoals opstellen van requirements, productbeschrijvingen en gebruikershandleidingen en uitvoeren van productietaken. Het schrijven, uitvoeren en begeleiden van acceptatietests zit eveneens in je takenpakket. Je brengt (toekomstige) problemen en bedreigingen in kaart en vertaalt informatiebehoefte naar passende functionaliteiten. Je beheert, prioriteert en verwerkt wijzigingsverzoeken en linkt de impact ervan aan andere bedrijfsprocessen.

Jij hebt niet alleen technisch inzicht, je bent ook communicatief ijzersterk. Juist die combinatie maakt jou de perfecte kandidaat voor deze vacature. Want daardoor kan jij je goed inleven in de behoeftes van de gebruiker en ben je in staat om ingewikkelde informatie op een begrijpelijke wijze over te brengen. Kortom, de applicatiebeheerder die een afwisselende baan zoekt, is bij de gemeente Amstelveen aan het juiste adres!

Wat verwachten wij van jou?

Als applicatiebeheerder ligt jouw focus vooral op de installatie, continuïteit en kwaliteit van applicaties in het Sociale Domein, zodat de procesondersteuning voor onze afdelingen Werk en Inkomen, Sociale Voorzieningen, Jeugd en Onderwijs en Sociale Samenleving soepel verloopt. Je houdt je bezig met gebruiksbeheer in de breedste zin van het woord: ondersteunen, oplossen en documenteren van gebruikersvragen en incidenten.

Momenteel ligt de nadruk hierbij op de applicatie Suite4SociaalDomein van Centric, maar het applicatielandschap van onze organisatie is altijd in beweging.

Wat breng je mee?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt actuele kennis van Suite4SD of je bent bereid je dit eigen te maken.
  • Je hebt affiniteit met COGNOS, financiën en basisregistraties.
  • Je hebt een flinke dosis initiatief en klantgerichtheid.
  • Je hebt de drive om samen met jouw team te gaan voor een accuraat en goed resultaat.

Wat bieden wij jou?

  • Een salaris tussen €3.602,- en €5.313,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
  • Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.

En wat nog meer?

Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.     

Wie zijn wij?

Jij werkt samen met twintig collega's in het dynamische team Applicatiebeheer. De afdeling A&I bestaat uit de teams Advies & Projecten, ICT Infrastructuur & Servicedesk ICT, Applicatiebeheer, Informatievoorziening en Basisinformatie. A&I is hierbij verantwoordelijk voor ICT-beheer en onderhoud, het gemeentelijke applicatielandschap, de geo- en basisregistraties, het A&I projectmanagement & advies en de informatievoorziening.

Enthousiast geraakt?

Kom bij ons het verschil maken en reageer voor maandag 19 mei 2025 via de sollicitatieknop. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet! De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag, 20 mei 2025 tussen 09.00-12.00 en donderdag, 22 mei 2025 tussen 13.00-17.00. Gelieve hier rekening mee te houden.

Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Erik Kogenhop (Teamleider Applicaties). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Michelle Doedens (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 4911. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 42058917.

Wat verder goed is om te weten

  • Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
  • Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
  • Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
  • Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.

Talent staat bij ons voorop

Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!

Alle nieuwe vacatures in je mailbox?

Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.

Maak een Job Alert aan