Procesmanager Omgevingsplan en Vergunningen

IT collega met data

Over de vacature

Werkgebied
ICT | Data, Ruimtelijke ontwikkeling | Economie
Uren per week
32-36 uur
Functieniveau
HBO
Salarisindicatie
€ 4.264 tot € 6.072

Geeft richting aan de toekomst van onze werkprocessen binnen de keten Vergunningen, Toezicht en Handhaving én Ruimtelijke Ontwikkeling!

Jouw baan!

De Procesmanager is de drijvende kracht achter de procesverbeteringen die we continu doorvoeren. Je bent de netwerker van onze teams die bestaan uit juristen, vergunningverleners, administratief medewerkers en planologen ruimtelijke ontwikkeling. Je werkt aan de doorontwikkeling op de afdelingen door het onderzoeken van nieuwe kansen en mogelijkheden op het gebied van VTH en het volgen van beleidsontwikkelingen en procedures die de afdelingen raken. Vervolgens vertaal je deze naar (nieuwe) werkprocessen en train je de collega's hierop. Jij maakt continue de afweging wat het effect is op onze bedrijfsvoering en welke gevolgen dit heeft voor onze processen. Het ene moment ben je bezig met de klantervaring te verbeteren en onze interne processen daarop in te richten. Het andere moment werk je mee aan de opgaves met een software of ICT vraagstuk.
Bij het vergunningproces ligt het accent in deze functie deels op de digitale processen in de RX.Mission applicatie. Je stelt werkinstructies op, beheert deze en voert gebruikerstesten uit. Je onderzoekt de invloed van besluitvorming in RXmission op het omgevingsplan en komt met procesvoorstellen om dit te verbeteren. Door de steeds grotere rol van automatisering vorm jij de schakel tussen de keten Vergunningen, Toezicht en Handhaving en de applicatiebeheerders van deze systemen om de IT-oplossingen te integreren in de werkprocessen.
Bij ruimtelijke ontwikkeling ligt het accent in deze functie meer op het overzicht van de ruimtelijke processen en de consequenties voor de procedures.
Daarnaast ben je de spil tussen ketenproces en andere organisatieonderdelen, waarbij je de belangen van de keten vertegenwoordigt en altijd de focus hebt op de vertaling naar de keten toepasbare en werkbare procesafspraken. Je adviseert het managementteam over wat noodzakelijk is en je betrekt tijdig de juiste collega's/afdelingen bij het opstellen van nieuwe werkwijzen.

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Ervaring in een soortgelijke functie, waarbij samenhang in applicaties, werkprocessen en kwaliteitsverbetering centraal staat.
  • Bij voorkeur kennis van Rx. Mission, RX Base, STTR Builder.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Omgevingswet, Wet Kwaliteitsborging, APV, Bestuursrecht en gemeenterecht.

Onze ideale collega is een verbinder, die actief de samenwerking opzoekt met collega's en externe ketenpartners. Je bent een stevige gesprekspartners en overtuigingskracht. Je bent doelgericht en in staat om ideeën te vertalen naar concrete procesbeschrijvingen en afspraken. Je hebt organisatorisch talent en houdt overzicht. Je begrijpt 'de taal' van IT'ers en kunt deze vertalen naar onze uitvoering.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

Wat bieden wij jou?

Salaris & contract

  • Een salaris tussen € 4264,- en € 6072,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 11) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Heb je minder ervaring? Dan kan schaal 10 als aanloopschaal van toepassing zijn.
  • Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
  • Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.

En wat nog meer?

Een uitdagende functie binnen een professioneel en ambitieus team met verschillende disciplines. Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal.Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.  

Wie zijn wij?

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Als Procesmanager werk je in team Omgevingsplan- en omgevingsvergunningen, waarin 30 collega's werken aan uiteenlopende disciplines. In dit team worden o.a. de aanvragen behandeld die onder de Omgevingswet vallen.
Ons team is onderdeel van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. We faciliteren en initiëren diverse ontwikkelingen binnen de ruimtelijke omgeving. Samen zorgen we ervoor dat het goed werken, wonen en recreëren is in Amstelveen en Aalsmeer. En dat lukt ook! Onze missie is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. Beide gemeentes staan voor aanzienlijke opgaves als het gaat om (her)ontwikkeling van locaties voor woningbouw en bedrijvigheid.
Je werkt nauw samen met de afdeling Veiligheid en Handhaving, gericht op Omgevingstoezicht en Handhaving, Openbare Orde en veiligheid en Handhaving Openbare Ruimte. Daarnaast ben werk je nauw samen met Applicatiebeheer van de afdeling Automatisering & Informatiemanagement.

Enthousiast geraakt?

Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Doe dit zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Carine Vleerbos (Teamleider Omgevingsplan en -vergunningen) via 06-8136 9839. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Monique van Asselen (Corporate Recruiter) via 06 –1014 7563. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp.

Wat verder goed is om te weten

  • Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
  • Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
  • Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
  • Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.

Talent staat bij ons voorop

Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!

Alle nieuwe vacatures in je mailbox?

Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.

Maak een Job Alert aan