Applicatiebeheerder Financiën

Over de vacature
Weet jij techniek en financiën moeiteloos te verbinden?
Dan is dit jouw baan!
Jij zorgt voor de optimale werking, de prestaties én het functioneren van onze kernapplicatie Key2Financiën van Centric. Je verbindt techniek, best practices en procedures met elkaar en bent de steun en toeverlaat voor gebruikers. Je adviseert, rapporteert, lost op en communiceert. En dat allemaal in een zeer innovatieve omgeving.
Jij hebt niet alleen technisch inzicht, je bent ook communicatief ijzersterk. Juist die combinatie maakt jou de perfecte kandidaat voor deze vacature. Want daardoor kan jij je goed inleven in de behoeftes van de gebruiker en ben je in staat om ingewikkelde informatie op een begrijpelijke wijze over te brengen. Kortom, de applicatiebeheerder die een afwisselende baan zoekt, is bij de gemeente Amstelveen aan het juiste adres!
Wat verwachten wij van jou?
Je bent samen met de andere applicatiebeheerder Financiën verantwoordelijk voor het beheer van de applicatie Key2Financien en communiceert met de andere applicatiebeheerders; leveranciers, Key Users en de vakafdelingen. Je beheert de applicaties Key2Financien en gerelateerde financiële applicaties van Centric (Key2Financien als kernapplicatie); RSO en Routty van Dynatos, LIAS, Cognos en BNG Bank en overige kleinere applicaties. De prioriteit in jouw werk ligt op samenwerken, ondersteunen en adviseren. Je zorgt er niet alleen voor dat de applicaties naar behoren functioneren, maar ook de communicatie tussen jou, je collega's, de key-users en de externe partijen.
Je belangrijkste taken zijn:
Gebruiksbeheer
- Bieden van ondersteuning aan gebruikers.
- Oplossen, opvolgen, documenteren en analyseren van incidenten die samenhangen met de door jou beheerde applicaties.
- Onderhouden van contacten met de leverancier, specialisten en gebruikers.
- Verwerken en prioriteren van (ad hoc) informatieverzoeken.
Functionaliteitenbeheer
- Opstellen van functionele en technische specificaties voor de verschillende applicaties.
- Schrijven van acceptatietestplannen, implementatieplannen en handleidingen.
- Het initiëren van wijzigingen voor de behorende applicaties en de afwikkeling daarvan.
- Analyseren van foutmeldingen.
Behoeftemanagement
- Identificeren en rapporteren van (toekomstige) problemen en bedreigingen.
- Vertalen van informatiebehoeften naar passende functionaliteiten (adviseren).
- Voorzitten van regulier overleg met applicatie specialisten / Key Users.
Wijzigingenbeheer
- Beheren, prioriteren en verwerken van wijzigingsverzoeken (onder andere autorisatiebeheer).
- Bepalen van de impact van wijzigingen voor de bedrijfsprocessen.
- Rapporteren over de lopende en doorgevoerde wijzigingsverzoeken.
Wat breng je mee?
- Je hebt HBO werk- en denkniveau.
- Je beschikt over actuele kennis van Key2Financien en bij voorkeur ook van DIS4FIS en LIAS
- Je hebt actuele kennis van gemeentelijke financiën en regelgeving (zoals het BBV)
- Affiniteit met Cognos
- Je toont initiatief, bent klantgericht, stressbestendig en je kunt je goed inleven in de ander.
- Je vindt het een uitdaging om samen met anderen te werken aan een accuraat, betrouwbaar en goed resultaat en hebt communicatie (zowel in- als extern) hoog in het vaandel staan.
Onze ideale collega is analytisch, proactief en maatschappelijk betrokken. Je duikt graag in systemen, onderzoekt hoe het beter kan en vertaalt complexe technische vraagstukken naar begrijpelijke oplossingen. Met jouw communicatieve kracht en verbindende instelling sla je bruggen tussen gebruikers, leveranciers en de financiële organisatie. Je denkt vooruit, bewaakt de stabiliteit én ziet waar innovatie mogelijk is. Je neemt verantwoordelijkheid, staat stevig in je schoenen en bent niet bang om initiatief te nemen als de situatie daar om vraagt. Vernieuwing zie je als kans, zeker als het gaat om het verbeteren van de werking en impact van onze financiële applicaties.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Wat bieden wij jou?
Salaris en contract
- Een salaris tussen €3.602,- en €5.313,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Jij werkt samen met twintig collega's in het dynamische team Applicatiebeheer. De afdeling A&I bestaat uit de teams Advies & Projecten, ICT Infrastructuur & Servicedesk ICT, Applicatiebeheer, Informatievoorziening en Basisinformatie. A&I is hierbij verantwoordelijk voor ICT-beheer en onderhoud, het gemeentelijke applicatielandschap, de geo- en basisregistraties, het A&I projectmanagement & advies en de informatievoorziening.
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Doe dit zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken. De eerste optie voor de sollicitatiegesprekken is al op woensdag 11 juni 2025 tussen 16.00-17.00. Verdere opties zijn dinsdag 17 juni tussen 09.00-11.00 en vrijdag, 13 & 20 juni 2025 tussen 09.00-11.00. Gelieve hier rekening mee te houden.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Bent Le Duc (Teamleider Applicaties). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Johan Boekhoudt (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 4911. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 18 79 82 53 .
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.