Gegevensbeheerder WOZ

Over de vacature
- Werkgebied
- Belastingen
- Uren per week
- 32-36 uur
- Functieniveau
- HBO
- Salarisindicatie
- € 3.426 tot € 4.908
Ben jij een ervaren professional met ruimtelijk én bouwkundig inzicht?
Dan is dit jouw baan!
Als Gegevensbeheerder binnen het cluster WOZ speel jij een sleutelrol in het op orde houden van onze WOZ-administratie. Jij zorgt ervoor dat alle gegevens kloppen en actueel zijn. Denk aan het verwerken van mutaties zoals bouw- en kadastrale objectwijzigingen, het controleren van gegevensbestanden en het interpreteren en inmeten van bouwtekeningen volgens de NEN 2580-norm.
Maar daar stopt het niet. Jij bent ook actief betrokken bij alle andere werkzaamheden rondom WOZ en BAG. Je beantwoordt vragen van belanghebbenden, behandelt verzoeken en levert een waardevolle bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het team. Samen zorgen jullie ervoor dat de WOZ-beschikkingen tijdig én correct worden opgelegd.
Wat maakt deze functie zo interessant?
- Je werkt in een dynamisch team met een gezamenlijk doel.
- Je hebt een afwisselende rol met zowel administratieve als inhoudelijke taken.
- Je draagt direct bij aan een betrouwbare WOZ-administratie die impact heeft op onze inwoners, bedrijven en maatschappelijke instellingen.
Kortom: een brede maatschappelijke functie met interessante inhoud, eigen verantwoordelijkheid én prettige samenwerking.
Wat vragen wij van jou?
- HBO werk- en denkniveau, aangevuld met een WOZ-opleiding (bijv. WOZ-diploma) of aantoonbare vakbekwaamheid volgens de Waarderingskamer;
- Ruimtelijk en bouwkundig inzicht; je kunt bouwtekeningen en plattegronden lezen;
- Ervaring als gegevensbeheerder bij gemeentelijke belastingen;
- Bekend met gemeentelijke belastingsystemen.
Voldoe je niet helemaal aan de functie-eisen, maar heb je de ervaring, motivatie en drive om je verder te ontwikkelen? Dan zien we je sollicitatie ook graag tegemoet.
Onze ideale kandidaat is analytisch, nauwkeurig en ziet snel verbanden. Je communiceert duidelijk, werkt zelfstandig en proactief, met een klantgerichte houding. Je bent digitaal vaardig en zoekt actief de samenwerking met collega's.
In Amstelveen zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
• Een salaris van maximaal €4.908,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 9) op basis van 36 uur per week.
• Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
• Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen of een (elektrische) fiets
• Ruime trainings- en ontwikkelmogelijkheden via onze eigen AA-Academie en externe opleiders.
• Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Een uitdagende functie in een gedreven team van professionals met hoge ambities en een goede werksfeer. Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal! Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Het team Belastingen werkt extern onder de naam Gemeentebelastingen Amstelland. Het gaat om een lichte GR in een centrumconstructie. In de samenwerking zijn de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, De Ronde Venen, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn vertegenwoordigd. Het team is verantwoordelijk voor de (her)waardering van 132.000 objecten en het beschikken van deze waarde. Aanslagen worden verzonden voor de OZB, afvalstoffenheffing, rioolrechten, hondenbelasting etc. Verder worden ook alle invorderingswerkzaamheden m.b.t. die aanslagen verricht.
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Doe dit zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten wij de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Bas Verdam (Hoofd Belastingen). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Tessa van der Keur (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 4911. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 34 52 58 30.
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.