Procesmanager voor de afdeling Veiligheid en Handhaving

procesmanager veiligheid en handhaving

Over de vacature

Werkgebied
Openbare orde | Veiligheid | Handhaving 
Uren per week
32-36 uur
Functieniveau
HBO
Salarisindicatie
€ 4.264 tot € 6.072

Ben jij op zoek naar een uitdagende functie in het taakveld van vergunningverlening, toezicht en handhaving met een IT-component?

Dan is dit jouw baan!

Als procesmanager voor de afdeling Veiligheid en Handhaving werk je voor 3 teams:
team Omgevingstoezicht en Handhaving (OTH), team Openbare Orde en Veiligheid (OOV) waar de behandeling van aanvragen plaatsvindt voor de overige wetten (Alcoholwet etc.) en team Handhaving Openbare Ruimte (HOR). 
Je bent de netwerker van onze teams die bestaan uit juristen, vergunningverleners, administratie , constructeurs en toezichthouders. Maar ook de drijvende kracht achter de verbeteringen die we continue doorvoeren. Het ene moment ben je bezig met de klantervaring te verbeteren en onze interne processen daarop in te richten en het volgende moment werk je mee aan opgaves met een software of ICT vraagstuk. Jij maakt continue de afweging wat het effect is op onze bedrijfsvoering en welke gevolgen dit heeft voor onze processen. In deze rol ligt het accent op de digitale processen. Het zwaartepunt ligt momenteel bij het toezicht- en handhavingsproces. Door de steeds grotere rol van automatisering vorm jij de schakel tussen de keten Vergunningen, Toezicht en Handhaving en de applicatiebeheerders van deze systemen. Je draagt actief bij aan de doorontwikkeling op de afdelingen, door het onderzoeken van nieuwe kansen en mogelijkheden op het gebied van VTH, het volgen van beleidsontwikkelingen die de afdelingen raken en het vertalen hiervan naar (nieuwe) werkprocessen en het trainen van de collega's. Je weet waar de speerpunten van ons bestuur liggen en je brengt de gevolgen hiervan op ons werk in beeld. Daarnaast ben je een spil tussen het ketenproces en andere organisatieonderdelen, waarbij je de belangen van de keten vertegenwoordigt en altijd de focus hebt op de vertaling naar voor de keten toepasbare en werkbare procesafspraken. Je adviseert het MT over wat er noodzakelijk is en je betrekt tijdig de juiste collega's/afdelingen bij het opstellen van nieuwe werkwijzers.

Wat vragen wij van jou?

• HBO werk- en denkniveau.
• Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals het algemeen bestuursrecht en het gemeenterecht, de wetgeving rond o.a. de Omgevingswet, de Wet Kwaliteitsborging en APV.
• Werken onder (tijds)druk en flexibiliteit

Onze ideale collega is een verbinder en zoekt actief de samenwerking op, zowel met jouw collega's als externe ketenpartners. Daarnaast ben je doelgericht, heb je een praktische insteek en weet ideeën te vertalen naar concrete procesbeschrijvingen en afspraken. Het is in deze functie belangrijk om 'de taal' van IT'ers te begrijpen en dat je dit kunt vertalen naar onze uitvoering.
In Amstelveen zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

Wat bieden wij jou?

Salaris & contract

  • Een salaris tussen €4264,- en €6072,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 11) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
  • Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.

En wat nog meer?

Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.   

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Organiek zal de functie per 1 januari 2025 gepositioneerd worden onder de afdelingsmanager. De aansturing zal vooralsnog plaatsvinden door de teamleider Omgevingstoezicht en Handhaving.

Enthousiast geraakt?

Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Reageer wel zo snel mogelijk! Zodra een geschikte kandidaat reageert, starten we de sollicitatiegesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Michelle Manuel (Procesmanager). Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Michelle Doedens (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 49 11. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 42 05 89 17.

Wat verder goed is om te weten

• Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
• Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
• Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
• Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
• Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

 

Talent staat bij ons voorop, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Wij weten dat hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, niks zegt over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!

Alle nieuwe vacatures in je mailbox?

Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.

Maak een Job Alert aan