Teamleider Wmo

Vrouw kijkt in camera

Over de vacature

Werkgebied
Management | Bestuur, Zorg | Welzijn | Jeugd 
Uren per week
36 uur
Functieniveau
HBO
Salarisindicatie
€ 5.172 tot € 6.999
Sluitingsdatum
31 augustus 2025

Coach en ontwikkel ons Wmo-team van 40 professionals! Ben jij er klaar voor?

Dan is dit jouw baan!

Als Teamleider Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) stuur je een team van ruim 40 professionals aan, verdeeld over Indicatieadviseurs, Administratie en GPK/Leerlingenvervoer. Je bent verantwoordelijk voor personeelsmanagement, ontwikkelgesprekken en het behalen van gemeentelijke doelen. Daarnaast ben je ook budgetverantwoordelijk.
Je coacht samen met de Coördinator Wmo je team in het organiseren van hun werk en op gespreksvaardigheden, je voert ontwikkel- en resultaatgesprekken. Biedt advies bij complexe zaken en handelt klachten af. De Coördinator Wmo zal jou hierin ondersteunen. Voor het afdelingsplan bepaal je de teamdoelen van team Wmo. Je werkt aan nieuwe ontwikkelingen en projecten. Dit doe je in nauwe samenwerking met de Manager Sociale Voorzieningen. Je neemt initiatief, werkt ideeën uit en intervenieert in crisissituaties. Ook onderhoud je contacten met externe partijen en maak je afspraken.
In deze functie maak je onderdeel uit van het managementteam van Sociale Voorzieningen.

Wat breng je mee?

• Een afgeronde relevante HBO of WO opleiding.
• 5 Jaar ervaring als leidinggevende van een groot team binnen het Sociaal Domein.
• Kennis van en ervaring met de Wmo binnen een gemeentelijke organisatie is een vereiste.

De competenties die je o.a meebrengt zijn:
• Snel schakelen.
• Verbinden.
• Inspireren.
• Collega's enthousiasmeren.
• Motiveren.

Onze ideale collega is een echte peoplemanager. Je beschikt over politieke sensitiviteit en hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, die nodig zijn om collega professionals mee te kunnen nemen in een gewenste ontwikkeling. Je bent in staat een stimulerend leerklimaat te creëren. Uiteraard ben je positief ingesteld, stressbestendig en werk je resultaatgericht.
In Amstelveen en Aalsmeer zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

Wat bieden wij jou?

Salaris & contract

  • Een salaris tussen €5172,- en €6999,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 12) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Een aanloopschaal kan van toepassing zijn.
  • Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
  • Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.

En wat nog meer?

Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor je gezin, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.    

Wie zijn wij?

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.

Het Sociaal Domein bestaat uit 4 afdelingen: Sociale Voorzieningen, Jeugd & Onderwijs, Sociale Samenleving en Werk & Inkomen.
Sociale Voorzieningen bestaat uit 4 teams:

• Team minimaregelingen en urgente woonzaken
• Sociaal Loket
• Team Wmo
• Team Schuldhulpverlening

Het team Wmo is een divers team dat zorgt voor; een goede uitvoer van de Wmo, Gehandicapten Parkeerkaarten en het Leerlingenvervoer. We bekijken situaties integraal en stellen de klant centraal.

Enthousiast geraakt?

Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Reageer voor maandag 1 september 2025. Daarna gaan we de gesprekken inplannen.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Ineke Tap (Manager Sociale Voorzieningen). Voor vragen over de procedure kan je bellen met Michelle Doedens (Corporate Recruiter). Zij zijn bereikbaar via 020-540 49 11. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp op 06 – 42 05 89 17.

Wat verder goed is om te weten

• Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
• Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
• Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
• Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.

Talent staat bij ons voorop

Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!

Alle nieuwe vacatures in je mailbox?

Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.

Maak een Job Alert aan