Technisch Beheerder Gebouwenbeheersystemen

Over de vacature
- Werkgebied
- Bouwkunde | Civiele Techniek
- Uren per week
- 32-36 uur
- Functieniveau
- MBO
- Salarisindicatie
- € 3.742 tot € 5.519
Ben jij een technisch professional met enkele jaren ervaring in gebouwbeheer en klimaatsystemen, en klaar voor een volgende stap in je carrière?
Dan is dit jouw baan!
Als Technisch Beheerder Gebouwenbeheersystemen werk je mee aan het optimaal functioneren van onze gebouwen, die zijn uitgerust met moderne klimaattechniek en slimme regelinstallaties.
Je bent verantwoordelijk voor het monitoren en beheren van deze systemen en speelt een actieve rol in het oplossen van storingen, het coördineren van werkzaamheden en het adviseren bij projecten. Je werkt nauw samen met collega's zoals de projectmanager klimaatinstallaties en draagt bij aan innovatieve en duurzame oplossingen. Je hebt al ervaring met technische projecten en weet hoe je overzicht houdt, maar je staat ook open om verder te groeien in je rol.
Wat je allemaal gaat doen in deze rol:
- Monitoren en beheren van gebouwen met complexe klimaatsystemen.
- Coördineren van contractanten bij storingen en calamiteiten, inclusief het voeren van overleg om samenwerking te optimaliseren.
- Uitvoeren van werkzaamheden binnen het vastgesteld krediet en rapporteren over voortgang en besteding.
- Adviseren en meedenken over regeltechnische omschrijvingen bij onderhouds- en nieuwbouwprojecten.
- Coördineren van werkzaamheden voortkomend uit storingen en/of projecten vanuit klimaatsystemen.
- Afstemmen met stakeholders en vakdisciplines binnen projecten.
- Opstellen van begrotingen en adviseren over aanbestedingsstrategieën.
- Bewaken van budget, voortgang en kwaliteit van werkzaamheden.
- Zorgdragen voor heldere interne en externe communicatie en samenwerking.
Wat breng je mee?
- Een afgeronde MBO-opleiding in bijvoorbeeld Bouwkunde, Installatietechniek of vergelijkbaar.
- Enkele jaren werkervaring in een technische/projectmatige omgeving, bij voorkeur met gebouwgebonden installaties.
- Affiniteit met maatschappelijk vastgoed (zoals scholen, zorginstellingen of sportaccommodaties).
- Interesse in het werken binnen een publieke organisatie, zoals een gemeente.
Onze ideale collega heeft een proactieve houding en heeft organisatorisch talent. Tevens heb je het vermogen om zelfstandig te werken binnen een team. Je hebt oog voor detail, maar kunt ook schakelen naar het grotere geheel van een bouwproject. Je bent communicatief vaardig, durft vragen te stellen en staat open voor feedback en samenwerking. Je werkt gestructureerd en houdt overzicht, ook als er meerdere projecten tegelijk lopen. Binnen het team ben je een energieke en betrouwbare kracht: je wilt leren, denkt mee en draagt bij aan een fijne werksfeer. Samen bouwen we aan projecten die er maatschappelijk toe doen en jij speelt daarin een waardevolle rol.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Wat bieden wij jou?
Salaris & contract
- Een salaris tussen €3742,- en €5519,- bruto per maand (Cao Gemeenten, schaal 10) op basis van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
- Boven op je maandelijkse salaris krijg je van ons ook een individueel keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of fiscaalvoordelig kunt uitruilen voor de kosten van bijvoorbeeld een sportabonnement. Ook kun je dit gebruiken voor het kopen van extra vakantiedagen.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP – waarvan de werkgever 70% betaalt- inclusief een solide vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid. Een geruststellende gedachte, mocht je hier ooit mee te maken krijgen.
- Een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract.
En wat nog meer?
Uiteraard hebben wij nog andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Of je voorkeur nu uitgaat naar een goed salaris of meer tijd voor jezelf, sport en hobby's. Het kan allemaal. Bekijk onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Het fysiek domein wordt gevormd door de afdelingen Openbare ruimte & Vastgoed, Stedelijke Ontwikkeling, Veiligheid en Handhaving, Wijkbeheer, Centrale Beheertaken en Zorgvlied.
De afdeling Openbare ruimte & Vastgoed bestaat uit 5 teams:
Projectbureau: Het ingenieursbureau dat ontwerpen uitwerkt door middel van projectmatige voorbereiding, aanbesteding en realisatie.
Beleid en Advies Buitenruimte: Verantwoordelijk voor beleid, inspecties, meerjarenplanningen en advies voor bestuur en management voor de assets verkeer, wegen, groen, riolering en klimaatadaptatie.
- Vastgoed: Voorbereiding, aanbesteding, (nieuw)bouw en beheer van maatschappelijk vastgoed.
- Bedrijfsbureau: ondersteuning op het gebied van financiën, planning, risicomanagement, contractmanagement en bedrijfsvoering van projecten in de openbare ruimte, de utiliteitsbouw en in het gemeentelijk vastgoedbeheer.
- Parkeren: verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoer van het beleid rondom toekomstbestendige parkeeroplossingen, mobiliteit, blauwe zones en elektrische laadvoorzieningen.
- Als Technisch Beheerder kom je te werken in team Vastgoed, dat bestaat uit adviseurs, projectleiders, projectmanagers, werkvoorbereiders en portefeuillemanagers.
- De organisatie is groot genoeg voor voldoende uitdaging en klein genoeg voor een persoonlijk contact. Een open cultuur waar betrokkenheid centraal staat en waar de deuren altijd open staan. De sfeer is informeel, met korte lijnen en een laagdrempelige benadering. Iedereen op de afdeling voelt zich welkom en vrij om ideeën te delen en samen te werken.
Talent staat bij ons voorop
Jouw talent staat centraal, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. Hoe je achternaam gespeld is, hoe oud je bent, van wie je houdt, wat je gelooft en of je een beperking hebt, zegt niks over jouw geschiktheid voor deze vacature. Talent als basis, diversiteit als kracht. Voel je welkom om te solliciteren!
Enthousiast geraakt?
Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie zo snel mogelijk. Zodra een geschikte kandidaat reageert starten de gesprekken.
Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Mario Bok (Teamleider Vastgoed) via 06-5337 6166. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Michelle Doedens (Corporate Recruiter) via 06 – 42 05 89 17. Zij zijn ook bereikbaar via 020 - 540 4911. Stuur je liever een Whatsapp? Dat kan ook. Of je nu belt of appt, we staan je graag te woord!
Wat verder goed is om te weten
- Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.
- Als ambtenaar leg je aan het begin van de aanstelling een ambtseed/belofte af.
- Een referentiecheck maakt deel uit van onze selectieprocedure.
- Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.
Alle nieuwe vacatures in je mailbox?
Stel een persoonlijke Job Alert in en blijf automatisch op de hoogte van de nieuwste vacatures die passen bij jouw wensen.