Zorg | Welzijn | Jeugd
Het Sociaal Loket is het centrale aanspreekpunt voor inwoners, mantelzorgers en bezorgde buurtbewoners. Zij kunnen hier terecht voor informatie en advies over wonen, welzijn, zorg, inkomensondersteuning, schulden en jeugdhulp. Dankzij deze laagdrempelige toegang tot het hele sociale domein kunnen we signalen snel oppakken, direct actie ondernemen en zo voorkomen dat problemen groter worden.
Laagdrempelig en persoonlijk
We vinden het als gemeente belangrijk om eenvoudig en goed bereikbaar te zijn, zeker bij gevoelige en persoonlijke kwesties. Het moet veilig en vertrouwd voelen om hulp te vragen. De problemen zijn vaak al ingewikkeld genoeg – en het erkennen dat je hulp nodig hebt, is niet makkelijk. Daarom kunnen inwoners gewoon even bellen of langskomen bij de balie. Zo kunnen zij op een toegankelijke manier vragen stellen en samen zoeken naar oplossingen.
Breed kijken
Als consulent kijk je verder dan je eigen vakgebied. Je leert veel over het hele sociale domein en over de uitdagingen waar inwoners mee te maken krijgen. Soms zijn problemen complex of stapelen ze zich op. In zulke situaties bieden we extra aandacht en ondersteuning, ook bij gedragsproblematiek.
Werken bij het sociaal domein van gemeente Amstelveen
Jongerenwerk: dichtbij en betrokken
Jongerenwerk is actief op verschillende plekken in Amstelveen: op middelbare scholen, in wijken, bij JOP’s (Jongeren Ontmoetingsplekken), in het Stadshart en op hun kantoor in Waardhuizen. Heeft een jongere uitdagingen thuis, op school, in vriendschappen of op andere gebieden? We bieden coaching voor jongeren van 10 tot 23 jaar die in Amstelveen wonen. Samen kijken we hoe we de situatie kunnen verbeteren.
Jongerenwerk Amstelveen
Collega's vertellen
Maaike - Kwaliteitsadviseur
De medewerkers van het Sociaal loket kennen het aanbod van zorg en ondersteuning, en wijzen inwoners de weg.
Clyde - Casusregisseur
"Je helpt inwoners grip krijgen op hun leven."